24 Oktober 2011

To My Daddy.....

Terkadang hanya bunda yang kita ingat saat kita jauh dari rumah, tapi, bagaimana dengan ayah?
Mungkin karena Bunda lebih sering menelepon untuk menanyakan keadaanmu setiap harinya, tapi tahukah kamu jika Ayah-lah yang mengingatkan Bunda untuk menelponmu ?
Mungkin dulu sewaktu kamu kecil, Bunda yang lebih sering mengajak cerita atau berdongeng, tapi tahukah kamu, bahwa sepulang Ayah bekerja dan dengan raut muka lelah Ayah selalu menanyakan pada Bunda tentang kabarmu dan apa yang kamu lakukan seharian ??
Pada saat kamu menangis merengek minta boneka atau mainan baru, Bunda menatapmu iba. Tetapi Ayah akan mengatakan dengan tegas : “Boleh, nanti beli, tapi tidak sekarang. ”
Tahukah kamu, Ayah melakukan itu karenan tidak ingin kamu menjadi anak yang manja dengan semua tuntutan yang selalu dapat dipenuhi ?
Saat kamu sakit, Ayah yang terlalu khawatir sampai kadang sedikit membentak dengan berkata : ” Sudah dibilang ! Kamu jangan hujan2an ! Minum es !”.
Walau tidak selembut kasih seorang ibu, kasih seorang ayah begitu mendalam dihati
Berbeda dengan Bunda yang memerhatikan dan menasihatimu dengan lembut. Ketahuilah, saat itu Ayah benar-benar mengkhawatirkanmu.

Ketika kamu sudah beranjak remaja.. Kamu mulai menuntut pada Ayah untuk dapat izin keluar malam, dan Ayah bersikap tegas dan mengatakan : “Tidak boleh !”.
Tahukah kamu, bahwa Ayah ingin menjagamu ? Karena bagi Ayah, kamu adalah sesuatu yang sangat luar biasa berharga..Setelah itu, kamu marah pada Ayah, dan masuk ke kamar sambil membanting pintu…
Dan yang datang mengetuk pintu dan membujukmu agar tidak marah adalah Bunda…
Tahukah kamu, bahwa saat itu Ayah memejamkan matanya dan menahan gejolak dalam batinnya, bahwa Ayah sangat ingin mengikuti keinginanmu, Tapi lagi-lagi dia HARUS menjagamu ??
Ketika saat seorang cowok mulai sering menelponmu, atau bahkan datang ke rumah untuk menemuimu, Ayah akan memasang tampang paling cool sedunia… D
Dan sesekali menguping atau mengintip saat sedang kamu sedang mengobrol.. Sadarkah kamu, kalu hati Ayah sedang cemburu ??

Saat kamu mulai lebih dipercaya, dan Ayah melonggarkan sedikit peraturan untuk keluar rumah untukmu, kamu memaksa untuk melanggar jam malamnya… Maka yang dilakukan Ayah adalah duduk di ruang tamu, menunggumu pulang dengan hati yang sangat khawatir..
Setelah lulus SMA, Ayah akan sedikit memaksamu untuk menjadi seorang Dokter atau Insinyur.. Ketahuilah, bahwa seluruh paksaan yang dilakukan Ayah itu semata-mata hanya karena memikirkan mas depanmu nanti…
Tapi toh Ayah tetap tersenyum dan mendukungmu saat pilihanmu tidak sesuai dengan keinginan Ayah.. )
Ketika kamu menjadi gadis dewasa.. Dah harus kuliah di kota lain.. Dan harus melepasmu di terminal stasiun atau bandara… Tahukah kamu bahwa badan Ayah terasa kaku untuk memelukmu ?
Dan Ayah hanya bisa tersenyum sambil memberi nasehat ini itu, dan menyuruhmu untuk berhati-hati… Padahal Ayah ingin sekali menangis seperti Bunda dan memelukmu erat..
Yang Ayah lakukan hanya memeluk pundakmu atau memegang kepalamu, berkata ” Jaga dirimu baik-baik ya. ”
Ayah melakukan itu semua agar kamu KUAT… kuat untuk pergi dan menjadi dewasa..

Disaat kamu butuh uang untuk membiayai uang semester dan kehidupanmu, orang pertama yang mengerutkan kening adalah Ayah.. Ayah juga berusaha keras mencari jalan agar anaknya merasa SAMA dengan teman-teman lainnya.
Saatnya kamu diwisuda sebagai seorang sarjana..
Ayah adalah orang pertama yang berdiri dan memberi tepuk tangan untukmu.
Ayah akan tersenyum dengan bangga dan puas melihat “putri kecilnya yang tidak manja berhasil tumbuh dewasa, dan telah menjadi seseorang”
Sampai saat seorang teman Lelakimu datang ke rumah dan meminta izin pada Ayah untuk mengambilmu darinya..
Ayah akan sangat berhati-hati memberikan izin..
Karena Ayah tahu…..
Bahwa lelaki itulah yang akan menggantikan posisinya nanti!!
Dan akhirnya….
Saat Ayah melihatmu duduk di Panggung Pelaminan bersama seseorang Lelaki yang di anggapnya pantas menggantikannya, Ayah pun tersenyum bahagia….
Apakah kamu mengetahui, di hari yang bahagia itu Ayah pergi kebelakang panggung sebentar, dan menangis?
Ayah menangis karena Ayah sangat berbahagia, kemudian Ayah berdoa….
Dalam lirih doanya kepada Tuhan, Ayah berkata: “Ya Allah tugasku telah selesai dengan baik….
Putri kecilku yang lucu dan kucintai telah menjadi wanita yang cantik….
Bahagiakanlah ia bersama suaminya…”
Setelah itu Ayah hanya bisa menunggu kedatanganmu bersama cucu-cucunya yang sesekali datang untuk menjenguk…
Dengan rambut yang telah dan semakin memutih….
Dan badan serta lengan yang tak lagi kuat untuk menjagamu dari bahaya….
Ayah telah menyelesaikan tugasnya….

Ayah, Papa, Bapak, atau Abah kita…
Adalah sosok yang harus selalu terlihat kuat…
Bahkan ketika dia tidak kuat untuk tidak menangis…
Dia harus terlihat tegas bahkan saat dia ingin memanjakanmu. .
Dan dia adalah yang orang pertama yang selalu yakin bahwa “KAMU BISA” dalam segala hal….
 (source: http://ruanghati.com/2011/04/24/renungan-kasih-seorang-ayah-yang-sering-tak-terpikirkan-oleh-kita/)
 
**Priska's Voice**
To my Daddy...
Sering aku mengabaikan peringatannya, gag pernah mau untuk melakukan apa yang dimintanya.
Sekarang, disini, saat ku jauh darinya, aku mulai sadar. Beruntunglah orang-orang yang bernafas bersama orang tua mereka.
Jika kadang dimintainya tolong, aku hanya menjawab, "Nanti lah..."
Tapi kapan nanti itu? Saat mereka sudah tiada???
Ya, penyesalan memang akan datang saat akhir. Dan untuk itu aku ingin membuktikan pada mereka, putri kecil mereka yang dulu manja, dapat bertahan untuk menggapai cita-citanya...
Aku tahu mereka tak meminta apa-apa dariku, hanya melihat diriku bahagia saja sudah cukup bagi mereka.
Dan kini....
Aku jauh dari daddy dan mama, Miss them so much....

03 September 2011

Mandy Moore - Only Hope


There's a song that's inside of my soul.
It's the one that I've tried to write over and over again
I'm awake in the infinite cold.
But you sing to me over and over and over again.

So, I lay my head back down.
And I lift my hands and pray
To be only yours, I pray, to be only yours
I know now you're my only hope.

Sing to me the song of the stars.
Of your galaxy dancing and laughing and laughing again.
When it feels like my dreams are so far
Sing to me of the plans that you have for me over again.

So I lay my head back down.
And I lift my hands and pray
To be only yours, I pray, to be only yours
I know now, you're my only hope.

I give you my destiny.
I'm giving you all of me.
I want your symphony, singing in all that I am
At the top of my lungs, I'm giving it back.

So I lay my head back down.
And I lift my hands and pray
To be only yours, I pray, to be only yours
I pray, to be only yours
I know now you're my only hope.

hmmmmm, hmmmmm, oooooh. 


Avril Lavigne - When You're Gone


I always needed time on my own
I never thought I'd need you there when I cry
And the days feel like years when I'm alone
And the bed where you lie
is made up on your side

When you walk away
I count the steps that you take
Do you see how much I need you right now?

When you're gone
The pieces of my heart are missing you
When you're gone
The face I came to know is missing too
When you're gone
All the words I need to hear to always get me through the day
And make it OK
I miss you

I've never felt this way before
Everything that I do
Reminds me of you
And the clothes you left
they lie on my floor
And they smell just like you
I love the things that you do

When you walk away
I count the steps that you take


Do you see how much I need you right now?

When you're gone
The pieces of my heart are missing you
When you're gone
The face I came to know is missing too
And when you're gone
The words I need to hear to always get me through the day
And make it OK
I miss you

We were made for each other
Out here forever
I know we were
Yeah Yeah

All I ever wanted was for you to know
Everything I do I give my heart and soul
I can hardly breathe, I need to feel you here with me
Yeah

When you're gone
The pieces of my heart are missing you
When you're gone
The face I came to know is missing too
When you're gone
The words I need to hear will always get me through the day
And make it OK
I miss you 


Avril Lavigne - Keep Holding On


You're not alone, together we stand 
I'll be by your side, you know I'll take your hand  
When it gets cold and it feels like the end  
There's no place to go, you know I won't give in  
No, I won't give in

Keep holding on  
'Cause you know we'll make it through, 
we'll make it through  
Just stay strong 
'Cause you know I'm here for you, 
I'm here for you

There's nothing you could say,
nothing you could do  
There's no other way 
when it comes to the truth  
So keep holding on  
'Cause you know we'll make it through, 
we'll make it through

So far away, 
I wish you were here 
Before it's too late this could all disappear  
Before the door's closed a
nd it comes to an end  
With you by my side I will fight and defend  
I'll fight and defend, yeah, yeah

Keep holding on  
'Cause you know we'll make it through, 
we'll make it through  
Just stay strong  
'Cause you know I'm here for you, 
I'm here for you

There's nothing you could say,
nothing you could do 
There's no other way when it comes to the truth 
So keep holding on 
'Cause you know we'll make it through, we'll make it through

Hear me when I say when I say, I believe
  Nothing's gonna change, nothing's gonna change destiny 
Whatever's meant to be will work out perfectly  
Yeah, yeah, yeah, yeah

Keep holding on 
'Cause you know we'll make it through, 
we'll make it through 
Just stay strong 
'Cause you know I'm here for you, 
I'm here for you

There's nothing you could say,
nothing you could do  
There's no other way when it comes to the truth  
So keep holding on 
'Cause you know we'll make it through, 
we'll make it through

Keep holding on  
Keep holding on
There's nothing you could say,
nothing you could do 
There's no other way when it comes to the truth  
So keep holding on 
'Cause you know we'll make it through, 
we'll make it through



Andrea Bocelli ft Celine Dion - The Prayer


I pray you'll be our eyes, and watch us where we go.
And help us to be wise in times when we don't know.
Let this be our prayer, when we lose our way.
Lead us to a place, guide us with your grace
To a place where we'll be safe.

La luce che tu dai
I pray we'll find your light,
Nel cuore restera
And hold it in our hearts
A ricordarci che
When stars go out each night,
L'eterna stella sei.


Nella mia preghiera
Let this be our prayer
Quanta fede c'e.
When shadows fill our day
Lead us to a place 
Guide us with your grace
Give us faith so we'll be safe.

Sogniamo un mondo senza piu violenza,
Un mondo di giustizia e di speranza.
Ognuno dia una mano al suo vicino,
Simbolo di pace... di fraternita.

La forza che ci dai
We ask that life be kind
E desiderio te
And watch us from above.
Ognuno trovi amor
We hope each soul will find
Intorno e dentro se.
Another soul to love.

Let this be our prayer,
Let this be our prayer,
Just like every child.
Just like every child.

Needs to find a place, guide us with your grace
Give us faith so we'll be safe
E la fede che hai acceso in noi
Sento che ci salverai...

 

Andrea Bocelli ft Sarah Brightman - Con te Partirò (Time To Say Goodbye)


Quando sono sola
sogno all'orizzonte
e mancan le parole,
si lo so che non c'e luce
in una stanza quando manca il sole,
se non ci sei tu con me, con me.
Su le finestre
mostra a tutti il mio cuore
che hai accesso,
chiudi dentro me
la luce che
hai incontrato per strada.

Time to say goodbye.
Paesi che non ho mai
veduto e vissuto con te,
adesso si li vivro.
Con te partiro
su navi per mari
che, io lo so,
no, no, non esistono piu,
it's time to say goodbye.

Quando sei lontana
sogno all'orizzonte
e mancan le parole,
e io si lo so
che sei con me, con me,
tu mia luna tu sei qui con me,
mio sole tu sei qui con me,
con me, con me, con me.

Time to say goodbye.
Paesi che non ho mai
veduto e vissuto con te,
adesso si li vivro.
Con te partiro
su navi per mari
che, io lo so,
no, no, non esistono piu.

con te io li rivivro.
Con te partiro
su navi per mari
che, io lo so,
no, no, non esistono piu,
con te io li rivivro.
Con te partiro

Io con te.
 
 

Sia Furler - My Love (OST. Eclipse)


My love, leave yourself behind
Beat inside me, leave you blind
My love, you have found peace
You were searching for relief

You gave it all, gave into the call
You took a chance and
You took a fall for us

You came thoughtfully, loved me faithfully
You taught me honor, you did it for me

Tonight you will sleep for good
You will wait for me my love

Now I am strong (Now I am strong)
You gave me all
You gave all you had and now I am home

My love, leave yourself behind
Beat inside me, leave you blind
My love, look what you can do
I am mending, I'll be with you

You took my hand added a plan
You gave me your heart
I asked you to dance with me

You loved honestly
Did what you could release
Aaaahhh oooh

I know you're pleased to go
I won't relieve this love

Now I am strong (Now I am strong)
You gave me all
You gave all you had and now I am home

My love, leave yourself behind
Beat inside me, I'll be with you
oooooohh ooooh
Du du du ooooooh

 

01 September 2011

Arti Lirik Lagu AMAYADORI Itsuwa Mayumi



AMAYADORI versi Jepang (Asli)

Ekino homu de mikaketa
Anata wa mukashi no koibito
sono, natsukashi yokogao
Omowazu koe o kaketa watashi

Anata wa odoroita yo o ni
Tabako o otoshite shimatta
Kudake chitta honoo no hibi ga
Tsuka no mani, yomigaeri
Mitsume au,

doo shiteru ima wa
Arekara kimi wa,
Genki ni shiteru wa
Itsu datte watashi,
Ocha demo nomou
Sukoshi no jikan,
Densha wa
Toori sungite yuku

Anata wa koohi kappu ni
Kakkusatoo futatsu irete
Ima no boku wa,konna mono sato
Warai nagara kami o kaki ageta

Soo dakedo fushigi ne
Anohi wakareta koto mo
Tada amari ni wakasugita dakedato futari
Tagai ni yurushi aeru

Aishitawa, watashi
Anata no koto o
ima wa betsu betsu no
Yume o ou kedo
Meguri aiwa
Sutekina koto ne
Amayodori suru yoo ni futari

Aishitawa, watashi
Anata no koto o
ima wa betsu betsu no
Yume o ou kedo
Meguri aiwa
Sutekina koto ne
Amayodori suru yoo ni futari




Arti AMAYADORI dalam Bahasa Indonesia


Tanpa sengaja, aku bertemu denganmu di peron stasiun kereta
Kau, kekasihku dimasa lalu
Memandangi raut wajahmu sekilas
Tanpa kusadari aku memanggilmu

Kau terlihat terkejut, rokokmu terjatuh
Jembatan diantara kita sekarang sudah habis terbakar
Kita saling memandangi satu sama lain
Sejak terakhir kali kita bertemu, bagaimana kabarmu?
Aku baik-baik saja, hidupku menyenangkan
Apakah kau mau secangkir kopi?
Kereta bergerak cepat

Kau menambahkan 2 sendok gula ke dalam kopimu
Dan berkata “Kau masih mengingatnya dengan baik”
Kau tersenyum, dan menyisir rambutmu dengan tanganmu
Kenyataan bahwa pada saat itu kita berpisah memang benar
Sekarang, kita dapat memaafkan satu sama lain
Kita hanya terlalu muda (saat itu)

Aku mencintaimu
Tetapi kita berdua memiliki mimpi kita masing-masing untuk dicapai
Bertemu kembali denganmu  adalah sesuatu yang menakjubkan
Rasanya seperti kita berdua yang berteduh dari hujan

Aku mencintaimu
Tetapi kita berdua memiliki mimpi kita masing-masing untuk dicapai
Bertemu kembali denganmu  adalah sesuatu yang menakjubkan
Rasanya seperti kita berdua berteduh dari hujan






Akhirnya, aku nemuin makna dari lagu AMAYADORI milik Mayumi Itsuwa, Dengan vokalnya yang kuat, lagu ini terdengar lebih hidup.
Karena mama sering memutar lagu-lagu lama, alhasil aku jadi berbeda dengan anak-anak lain seumuranku.
Suka sama musik Jaman Dulu.....

Ternyata arti lagu ini adalah tentang kenangan cinta masa muda...
Dan sekarang aku bisa menyanyikan lagu ini dengan menghayati maknanya...

15 Agustus 2011

Doris Day - Que Sera Sera


Aku suka banget sama lagu ini.... Que Sera, Sera....
Yang artinya Apa yang nanti akan terjadi, Terjadilah! 
Tak usah takut dengan masa depan, apa yang nanti akan terjadi merupakan rahasia Tuhan yang diperuntukkan oleh masing-masing manusia.Kita hanya bisa menunggu dan menjalaninya...
Oke, Guys.... just keep easy-going life....The Future not ours to see!!!




When I was just a little girl
I asked my mother, what will I be
Will I be pretty, will I be rich
Here's what she said to me.

Que Sera, Sera,
Whatever will be, will be
The future's not ours, to see
Que Sera, Sera
What will be, will be.

When I was young, I fell in love
I asked my sweetheart what lies ahead
Will we have rainbows, day after day
Here's what my sweetheart said.

Que Sera, Sera,
Whatever will be, will be
The future's not ours, to see
Que Sera, Sera
What will be, will be.

Now I have children of my own
They ask their mother, what will I be
Will I be handsome, will I be rich
I tell them tenderly.

Que Sera, Sera,
Whatever will be, will be
The future's not ours, to see
Que Sera, Sera
What will be, will be. 
Que Sera, Sera


21 Juli 2011

Für Elise, Instrumental di Music Box....

Masih inget gag temen-temen sama yang namanya kotak musik???
Dulu waktu aku kecil, lagi jaman-jamannya pada pamerin music box masing-masing. Nah, karena iri ngliat temen punya tu barang, akhirnya dengan bantuan segenap rengekan (Ha...ha..., aku ngerengak minta beliin kotak musik), Aku punya satu.

Dulu music box-ku berwarna hitam berbentuk hati. Terus kalo di buka ada sebuah lempengan yang muter-muter. Karena penasaran kok bisa muter-muter, (coz masih kecil-innocence) ku banting dan ku utak-utik deh tu barang. Yah...., hancur akhirnya....

Dan sekarang karena aku udah gede, aku penasaran cari instrument yang ada di kotak musik itu.


 Dan ternyata namanya 'Bagatelle No. 25 in A minor' dan nama Bekennya 'Für Elise', itu Bahasa Jerman yang artinya 'Teruntuk Elise'. Für Elise adalah salah satu Instrumental terkenal karya Ludwig Van Beethoven.



Apakah kalian tahu Story di balik instrument ini???
Yap, Für Elise diciptakan untuk seseorang yang dicintai Beethoven (setelah googling yang namanya) Therese Malfatti von Rohrenbach zu Dezza, but karena mungkin Beethoven kelamaan gag ngungkapin perasannya, Siapa Cepat Dia Dapat!!! Therese malah akhirnya menikah dengan orang lain.



Ketika karya tersebut dipublikasikan tahun 1865, penemunya, Ludwig Nohl, salah menyalin judulnya sehingga menjadi "Für Elise", karena tulisan Beethoven yang tidak rapi. Sebenarnya judul aslinya "Für Thesere". Dan andai saja yang dimaksud Beethoven memang benar-benar Elise, para peneliti belum mengetahui siapa itu Elise. 


 BTW, itulah rahasia di balik kotak musik kita jaman dulu. Instrument ini akan selalu mengingatkan kita pada kesungguhan cinta sang Musisi, Ludwig Van Beethoven.

13 Juli 2011

Taylor Swift - You're Not Sorry


All this time I was wasting,
Hoping you would come around
I've been giving out chances every time
And all you do is let me down
And it's taking me this long
Baby but I figured you out
And you're thinking we'll be fine again,
But not this time around

You don't have to call anymore
I won't pick up the phone
This is the last straw
Don't wanna hurt anymore
And you can tell me that you're sorry
But I don't believe you baby
Like I did - before
You're not sorry, no no oh

Looking so innocent,
I might believe you if I didn't know
Could've loved you all my life
If you hadn't left me waiting in the cold
And you got your share of secrets
And I'm tired of being last to know
And now you're asking me to listen
Cause it's worked each time before

But you don't have to call anymore
I won't pick up the phone
This is the last straw
Don't wanna hurt anymore
And you can tell me that you're sorry
But I don't believe you baby
Like I did - before
You're not sorry, no no, oh

You're not sorry no no oh

You had me crawling for you honey
And it never would've gone away, no
You used to shine so bright
But I watched all of it fade

So you don't have to call anymore
I won't pick up the phone
This is the last straw
There's nothing left to beg for
And you can tell me that you're sorry
But I don't believe you baby
Like I did - before
You're not sorry, no no oh

You're not sorry, no no oh


Taylor Swift - You Belong With Me


You're on the phone
With your girlfriend
She's upset
She's going off about
Something that you said
she doesn't get your humor
Like I do

I'm in the room
It's a typical Tuesday night
I'm listening to the kind of music
She doesn't like
She'll never know your story
Like I do

But she wears short skirts
I wear t-shirts
She's cheer captain
And I'm on the bleachers
Dreaming about the day
When you wake up and find
That what you're looking for
Has been here the whole time

If you could see
That I'm the one
Who understands you
Been here all along
So why can't you see
you belong with me
You belong with me.

Walking the streets
With you and your worn out jeans
I can't help thinking
This is how it ought to be
Laughing on a park bench
Thinking to myself
Hey, isn't this easy?

And you've got a smile
That could light up this whole town
I haven't seen it in awhile
Since she brought you down
You say you're fine
I know you better than that
Hey what you doing
With a girl like that

She wears high heels
I wear sneakers
She's cheer captain
I'm on the bleachers
Dreaming about the day
When you wake up and find
That what you're looking for
Has been here the whole time

If you could see
That I'm the one
Who understands you
Been here all along
So why can't you see
You belong with me
Standing by and
Waiting at your backdoor
All this time
How could you not know
Baby
You belong with me
You belong with me.

[Instrumental]

Oh, I remember
You driving to my house
In the middle of the night
I'm the one who makes you laugh
When you know you're about to cry
And I know your favorite songs
And you tell me about your dreams
Think I know where you belong
Think I know it's with me

Can't you see
That I'm the one
Who understands you
Been here all along
So why can't you see?
You belong with me.

Standing by and
Waiting at your backdoor
All this time
How could you not know
Baby
You belong with me
You belong with me.

You belong with me.
Have you ever thought
Just maybe
You belong with me?
You belong with me 


12 Juli 2011

Taylor Swift - Crazier


I've never gone with the wind
Just let it flow
Let it take me where it wants to go
Till you open the door
There's so much more
I've never seen it before

I was trying to fly
But I couldn't find wings
Then you came along
And you changed everything

You lift my feet off the ground
Spin me around
You make me crazier, crazier
Feels like I'm falling and I
I'm lost in your eyes
You make me crazier,
Crazier, crazier

Watched from a distance as you
Made life your own
Every sky was your own kind of blue
And I wanted to know
How that would feel
And you made it so real

You showed me something that I couldn't see
Opened my eyes and you made me believe

You lift my feet off the ground
Spin me around
You make me crazier, crazier
Feels like I'm falling and I
I'm lost in your eyes
You make me crazier,
Crazier, crazier, oh

Baby, you showed me what living is for
I don't want to hide anymore

You lift my feet off the ground
You spin me around
You make me crazier, crazier
Feels like I'm falling and I
I'm lost in your eyes
You make me crazier,
Crazier, crazier
Crazier, crazier


Taylor Swift - Back To December


I'm so glad you made time to see me
How's life, tell me how's your family
I haven't seen them in a while
You've been good, busier then ever
We small talk, work and the weather
Your guard is up and I know why

'Cause the last time you saw me
Is still burned in the back of your mind
You gave me roses and I left them there to die

So this is me swallowing my pride,
Standing in front of you saying I'm sorry for that night
And I'd go back to December all the time
It turns out freedom ain't nothing but missing you
Wishing I'd realized what I had when you were mine
I'd go back to December, turn around and make it all right
I go back to December all the time

These days I haven't been sleeping
Staying up playing back myself leaving
When your birthday passed and I didn't call
And I think about summer, all the beautiful times
I watched you laughing from the passenger side and,
Realized I loved you in the fall
And then the cold came, the dark days when fear crept into my mind
You gave me all your love and all I gave you was goodbye

So this is me swallowing my pride,
Standing in front of you saying I'm sorry for that night
And I'd go back to December all the time
It turns out freedom ain't nothing but missing you
Wishing I'd realized what I had when you were mine
I'd go back to December, turn around and change my own mind
I go back to December all the time

I miss your tan skin, your sweet smile, so good to me, so right
And how you held me in your arms that September night,
The first time you ever saw me cry
Maybe this is wishful thinking
Probably mindless dreaming
If we loved again I swear I'd love you right

I'd go back in time and change it but I can't
So if the chain is on your door, I understand

But this is me swallowing my pride,
Standing in front of you saying I'm sorry for that night
And I'd go back to December
It turns out freedom ain't nothing but missing you
Wishing I'd realized what I had when you were mine
I'd go back to December, turn around and make it alright
I'd go back to December, turn around and change my own mind
I go back to December all the time

All the time


Taylor Swift - Speak Now


 I am not the kind of girl
Who should be rudely barging in
On a white veil occasion
But you are not the kind of boy
Who should be marrying the wrong girl

I sneak in and see your friends
And her snotty little family
All dressed in pastel

And she is yelling at a bridesmaid
Somewhere back inside a room
Wearing a gown shaped like a pastry

This is surely not
What you thought it would be
I lose myself in a daydream
Where I stand and say

Don't say yes, run away now
I'll meet you when you're out
Of the church at the back door

Don't wait or say a single vow
You need to hear me out
And they said "speak now"

Fond gestures are exchanged
And the organ starts to play
A song that sounds like a death march

And I am hiding in the curtains
It seems that I was uninvited
By your lovely bride-to-be

She floats down the aisle
Like a pageant queen.
But I know you wish it was me
You wish it was me (Don't cha?)

Don't say yes, run away now
I'll meet you when you're out
Of the church at the back door

Don't wait or say a single vow
You need to hear me out
And they said "speak now"

Don't say yes, run away now
I'll meet you when you're out
Of the church at the back door

Don't wait or say a single vow
Your time is running out
And they said, "speak now"

Oh Oh Oh! ( said speak now.... )

I hear the preacher say
"Speak now or forever ho-old your pea-ea-ea-eace
There's the silence, there's my last chance
I stand up with shaking hands, all eyes on me

Horrified looks from
Everyone in the room
But I'm only looking at you.

I am not the kind of girl
Who should be rudely barging in
On a white veil occasion
But you are NOT the kind of boy
Who should be marrying the wrong girl!

( Ha! )

So don't say yes, run away now
I'll meet you when you're out
Of the church at the back door

Don't wait or say a single vow
You need to hear me out
And they said, "speak now"

And you Say
Let's run away now
I'll meet you when
I'm out of my tux at the back door

Baby, I didn't say my vows
So glad you were around when they said
"Speak now"